Call For Proposals – Access 2024

The Access 2024 Conference Committee invites proposals for participation in the upcoming Access conference, which will be held October 21 – 22, 2024 in Montréal, Québec at the Delta Hotel. As Canada’s premier library technology conference, Access brings librarians, technicians, developers, programmers, and managers together from all library sectors to connect, learn, and share insights. 

Access is a single-stream conference offering a platform for keynotes, presentations, and opportunities to connect and socialize. The Access 2024 Conference Committee invites you to submit session proposals for our upcoming event.

We are seeking proposals of max 300 words for the following formats:

  1. Conference Presentations (15 mins + 5 mins for questions)
    • Demos, case studies, original research, theory, practice, etc.
      Have another idea? Propose it!
  2. Brief “Lightning Talks” (5 min.)
    • Share new projects, research ideas, or any conference-related topic in a concise and engaging format.
  3. Longer Multi-Speaker Panel Discussions (45 min + 15 min for questions)
    • These should be self-organized. We encourage sessions demonstrating perspectives from multiple organizations.

All proposals will be peer reviewed. In addition to these session formats, we are also seeking proposals for Post-Conference Workshops and Hackfest activities, which will take place on October 23, 2024. If you have a topic you’d like to lead or attend, please include it in your submission.

The deadline for proposal submissions is 11:59 PM EDT, Monday, May 13, 2024. To submit a proposal: https://forms.office.com/r/1i377h4SV7

Please note that presenters may be limited to a single session, depending on the volume of submissions. Speakers will be notified of acceptance decisions by July 12, 2024.

Keynote speaker nominations for Access 2024 will be accepted from now through Monday, June 10, 2024 at https://forms.office.com/r/K5aXmmrEpe.

Access 2024 is committed to creating an inclusive and safe environment for all participants. Our Code of Conduct outlines our efforts to maintain a welcoming and respectful atmosphere during the conference.

Don’t miss this opportunity to share your knowledge, expertise, and experiences with fellow library technology professionals. Submit your proposal today and contribute to the success of the Access 2024!

The Access 2024 Conference Committee


Appel à communications pour la Conférence Access 2024 à Montréal

Le Comité de la Conférence Access 2024 vous invite à proposer une communication pour la prochaine conférence Access, qui se tiendra du 21 au 22 octobre 2024 à Montréal, Québec, à l’Hôtel Delta. En tant que principale conférence sur la technologie des bibliothèques au Canada, Access réunit des bibliothécaires, des techniciens, des développeurs, des programmeurs et des gestionnaires de tous les secteurs des bibliothèques afin de se connecter, apprendre et partager des idées.

Access est une conférence à diffusion unique, offrant une plateforme pour les conférences plénières, les présentations, ainsi que les opportunités d’échanges et de socialisation. Le Comité de la Conférence Access 2024 vous invite à soumettre des propositions de communications pour le prochain événement.

Les propositions de maximum 300 mots pour les formats suivants :

  1. Présentations (15 minutes + 5 minutes pour les questions)
    • Démos, études de cas, recherche originale, théorie, pratique, etc. Vous avez une autre idée ? Proposez-la !
  2. Brefs exposés éclairs (5 minutes)
    • Partagez de nouveaux projets, des idées de recherche ou tout sujet lié à la conférence de manière concise et captivante.
  3. Discussions en panel avec plusieurs intervenants (45 minutes + 15 minutes pour les questions)
    • Ces sessions devront être auto-organisées. Nous encourageons les sessions qui présentent des perspectives de plusieurs organisations.

Toutes les propositions seront évaluées par les pairs. En plus de ces formats de présentations, nous recherchons également des propositions pour des ateliers post-conférence et des activités de type hackathon, qui auront lieu le 23 octobre 2024. Si vous avez un sujet que vous aimeriez animer ou assister, veuillez l’inclure dans votre soumission.

La date limite de soumission des propositions est le 13 mai 2024 à 23h59 HAE.

Soumettre une proposition: https://forms.office.com/r/1i377h4SV7

Veuillez noter que les présentateur·ice·s peuvent être limité·e·s à une seule présentation, en fonction du volume des soumissions. Les conférencier·ère·s seront informé·e·s des décisions d’acceptation d’ici le 12 juillet 2024.

Les nominations des conférencier·ère·s principaux seront acceptées jusqu’au lundi 10 juin 2024 par le biais de ce formulaire: https://forms.office.com/r/K5aXmmrEpe

Access 2024 s’engage à créer un environnement inclusif et sûr pour toustes les participant·e·s. Notre Code de conduite décrit les efforts pour maintenir une atmosphère accueillante et respectueuse lors de la conférence.

Ne manquez pas cette occasion de partager vos connaissances, votre expertise et vos expériences avec des collègues professionnel·le·s des technologies en bibliothèques. Soumettez votre proposition dès aujourd’hui et contribuez au succès de la conférence Access 2024!

Le Comité de la Conférence Access 2024.